De ce sa aleg sa cumpăr un City Coco sau CityCoco?
Scuterul electric citycoco a devenit popular la noi In Romania și-a trecut ceva vreme sa înțeleg de ce prefera foarte mulți sa cumpere acest model de vehicul electric pe 2 sau 3 roti si nu aleg cele clasice, cu care am fost obișnuiți sa le numim scuter.
Primul lucru pe care l-am observat este poziția de condus!
Distanța fata de sol a scaunului care oferă utilizatorului care se așează pe el, o siguranta din prima clipa.
Picioarele ajung foarte ușor la sol sa te sprijin echilibru chiar si pentru persoane mai scunde. Sentimentul ca il stapanesti este instantaneu.
Urcarea se face foarte lejer datorită design-ului. Podeaua este la doar 7/10 cm fata de sol ceea ce nu necesita efort de ridicare a piciorului care trece pe partea opusă ca sa il incaleci.Sa intelegeti ca si la bicicletele de dama la care nu trebuie sa ridici piciorul peste roata din spate sa te așezi pe scaun.
Daca doriti sa mergeți cu un pasager in spate, trebui sa va orientati spre modele care suporta peste 150 kg si au din constructie 2 locuri.Locul din spate are si un spatar pentru pasager.In nici un caz sa nu luați in considerare transportul pasagerilor pe platforma dintre ghidon si scaun.
Rotile cu balonaj foarte mare parcă nemaintalnite la alte vehicule, poate la cele folosite la muncile câmpului doar, îți oferă un echilibru ușor de susținut.Confortul la deplasare este oferit de elasticitatea acestor anvelope tubeless, adică fără camera.LA fel mersul pe teren accidentat chiar iarba sau nisip este facilitat de aceste anvelope late si voluminoase.
La prinderea de ghidon cu ambele mâini, apare din nou acel sentiment de confort.El se reglează in funcție de utilizator foarte ușor apropiindu-se de scaun atat cat doresti.In 3 secunde ești bucuros ca îti apartine si deja vrei sa pleci de pe loc.
Sistemul de suspensie pe roata fata poate sa lipseasca sau la modelele mai scumpe gasim o furca cu 2 telescoape.
Suspensia pe roata din spate poate sa nu fie deloc, poate sa fie construită cu 1 singur telescop central sub scaun sau cu 2 telescoape pe fiecare parte prinse de bascula.In functie de producator acestea pot sa difere si se regasesc in diferenta de pret la cumparare, daca o sa fiți atenți la aceste detalii.
Sistemul de frânare, la aproape toate modelele de scutere citycoco sunt pe ambele roti si sunt hidraulice.Sistemul de funcționare este cel clasic cu pompa de frana atașată la maneta de pe ghidon si etrierul cu 2 placute care franeaza pe un disc de 160 cm.Ce este de precizat ca maneta de frana actioneaza si un microcontact care decupleaza tractiunea roții la momentul actionarii.Dacă citi si articolul Cum sa repari frana la scuterul electric citycoco, sa descoperiți cateva detalii care va pot ajuta atunci cand aveți scuterul electric nu mai funcționează.
Sa va spun si despre motorul scuterului electric city coco.
O invenție frumoasă care te duce atat de placut! Construcția lui respectă toate detaliile motoarelor brushless cu magneti permanenti.Aceasta înseamnă ca avem un rotor si un stator. Așa numitul “rotor” este de fapt janta, care pe interior are lipiti magneti permanenti puternici.Bobinajul, in cazul nostru statorul, creeaza acel câmp electric controlat si care face ca rotorul/roata sa se invarta.Motorul este construit pe 3 faze DC.
Puterea la aceste motoarele pot fi de la 1000w la 3000w.Acestea sunt puterile nominale de construcție.Ele pot sa genereze puteri mai mari cu pana la 100% in funcție de sistemul electric in care sunt integrate.
De exemplu un motor cu o putere de 1500W alimentat la 60V, poate sa genereze 2016 wati cu un controller de 30A alimentat la 67,2V(tensiunea maximă de încărcare a unei baterii de 60V Li-ion.).Aceste date sunt teoretice si rezulta din calcule matematice si tehnice.
Posibilitatea de a se arde sau a fi nefunctional datorită bobinajelor este destul de scăzut si sunt rare aceste situații.Daca totuși nu mai funcționează motorul scuterului electric, am scris un articol in care poți sa descoperi singur daca bobinajul de la motorul electric este ars sau defect: AICI
Cele mai multe modele de motoare al scuterelor electrice citycoco, au incorporati si 3 senzori lipiți de stator, denumiti senzori Hall.Aceștia au funcția de a da sensul de rotație si a masura viteza.Daca aceștia se defecteaza, pot sa intrerupa funcționarea motorului iar felul in care îți poți constata ca sunt arși sau nefunctionali daca citești Cum poți sa iti repari singur scuterul electric daca motorul nu mai funcționează.
Partea de control a motorului denumit controller sau ESC (ELECTRONIC SPEED CONTROL), este cea care in funcție de poziția accelerației, transmite la motor viteza de rotație. Cele mai populare sunt alimentate la 60 Volți si au o putere de 20A-40A.
De cele mai multe ori aceste piese cedează si scuterul electric nu mai funcționează.Utilizatorul vede doar ca roata cu motor nu se mai invarte sau daca împinge scuterul electric aceasta merge ingreunat.Pentru cei care au ghinionul sa intampine astfel de situații am creat un ghid Cum poți sa iti repari singur scuterul electric daca motorul nu mai funcționează.
Bateria sau acumulatorul scuterului electric este cea mai scumpa componenta.
Aveți grija cand cumparati si acordați atentie sporită acestui aspect.Cereți cat mai multe informații legate de garantie,autonomie, funcționare si mai importat, experiența utilizatorilor care au cumparat acest produs.Căutați si solicitați date de contact al cumparatorilor, sa va convingeti de părerea lor.Ce spun recenziile?
Bateria/Acumulator dictează prețul final al produsului si satisfacția pe care o veti trai cu deplasările scuterului electric city coco.
Nu va lasati pacaliti de un pret mic la scuterul electric!
“Verificati bateria!”
“Verificati Bateria!”
“Verificati bateria cu toate datele ei!”
In decursul timpului am ajuns la unele concluzii legate de autonomie , venite din partea utilizatorilor cat si experienței proprii in construcția de baterii.
Astfel in general vorbind, un scuter electric cu motor de 1500W care se deplaseaza cu viteza de maxim 25km/H va parcurge următoarele distanțe in funcție de capacitatea acumulatorilor dupa cum urmează:
– Acumulator de citycoco de 12Ah 60V poate sa parcurga in conditii reale 20-25 km.
– Acumulator de 60v20Ah poate sa parcurga in conditii reale până la 45 Km
– Acumulator de 60V 30Ah poate parcurge in regim de delivery până la 70 Km
– Acumulator de 60V 35Ah poate parcurge in regim de naveta până la 100 km
Aceste date sunt evaluate si transcrise luand in discuție convorbirile avute cu diverși posesori de citycoco.Nu le luati ca date certe, doar folositi-le pentru a face cea mai buna alegere la cumparaturi.Daca gasiti alte date ele pot sa fie adevărate deoarece sunt menționate performanțele pe pista sau cu persoane care au o anumita greutate.De asemenea producatorii se asigura de certitudinea datelor specificand anumite conditii in care acestea sunt măsurate.
Dupa un timp sau poate chiar foarte repede dupa ce ai cumparat scuterul electric citycoco, observați ca distanta parcursa cu o singura incarcare, devine din ce in ce mai mica sau chiar foarte mica pana in 5km.Desi nu doresc la nimeni acest aspect este foarte popular in randul posesorilor de scutere electrice.Ei descoperă alegerea facuta, si daca a trecut si termenul de 6 luni, garanția pe acumulator nu mai poate fi invocată.
In momentul acela trebuie sa va indreptati catre o unitate service sau sa apelați la noi pentru o diagnoza profesionala. Totuși daca distanta nu va permite puteti sa verificati cateva aspecte care vă vor ajuta sa obtineti un răspuns legat de funcționarea bateriei.Pentru cei care au timp sa studieze si sa încerce sa descopere cauzele distanțelor scurte parcurse, am scris un articol: Cum poți sa iti repari singur scuterul electric daca acesta parcurge distanțe foarte scurte sau se oprește cand accelerezi sa pleci de pe loc.
Comenzile de pe ghidon sunt ușor de folosit si au inscriptionate funcțiile pe ele.
Pe partea dreapta găsim accelerația timp motocicleta:adică apuci manerul si rotește in sens contrar acelor de ceasornic.Dacă toate sunt la locul lor, scuterul electric pleacă de pe loc.Sistemul care dictează funcționarea accelerație se face printr-un senzor hall prin fata caruia trece un magnet.In momentul in care se schimba pozitia magnetului fata de senzor, acesta transmite controlerului semnale de acceleratie catre roata.De multe ori pornirea scuterului de pe loc este imposibila datorita defecțiunii senzorului hall sau a conexiunii acestuia cu controlerul.Am legat pasii care poti sa ii faci pentru a depista singur daca senzorul hall este defect prin articol aici.
Langa acceleratie găsim maneta de frana hidraulica care actioneaza frana de pe fata si-n acelasi timp senzorul electronic care anuleaza acceleratia.Cu alte cuvinte nu poti sa accelerezi cand pui frana.
Un alt buton roșu aflat langa maneta de accelerație, inscriptionat 1 2 3 sau I II III, acționează limitele de viteze.Trebuie sa fie inteles ca acest comutator are funcția de a limita viteza NU influențează accelerația.Explicații: Viteza măsoară cât de repede ne deplasam din punctul A către punctul B iar accelerația cat de rapid se modifica viteza de deplasare.
Așadar poziția 1 indică ca poți merge cu maxim 15 Km/h, poziția 2 viteza maxima 20 Km/h iar poziția 3 viteza maximă de deplasare a vehiculului.
Aceste limitari sunt estimative si populare.Daca limitarile de viteza nu mai funcționează este posibil ca comutatorul sa fie defect.Posibilele defecte pot fi multiple asa ca descris situațiile într-un mic articol dedicat.Daca te simți in putere poți sa citești aici si apoi sa incerci sa iti repari singur aceasta afectiune.
Producătorii pot să seteze alte valori sau sa nu conteze poziția butonului limitarea sa fie făcută prin conectori aflați langa controller.
Este bine de știut ca scuterele electrice au o caracteristică esențială legate de viteza de deplasare care le împarte in 2 categorii: scutere electrice cu viteza maxima constructiva de 25km/h si scutere electrice cu viteza >25 Km/h.Acestea le face sa poată fi conduse cu permis de conducere sau fără permis de conducere conform legilor de circulatie valabile in țara.
Un buton care seamănă cu o mica clapeta de culoare verde, prezent pe ambele manere, este claxonul si fuctioneaza prin apasare.Destul de tare se aude claxonul, asa ca aveti grija cand le folosiți pentru a nu creea disconfort persoanelor aflate in preajmă.
Unele modele mai au pe partea dreapta a ghidonului un contact cu cheie si voltmetru, care indica alimentarea sistemului electric si tensiunea bateriei in timp real.
Comenzile de pe partea stanga a ghidonulu sunt destinate semnalizariilor si eventual schimbarii fazei scurte/lungi.
Nu lipsește si maneta de frana hidraulica pentru roata spate.
Cele mai des intalnite afișeze de tip ceas de bord, le găsim printr-un ecran digital monocrom sau multicolor cu dimensiune de aproximativ 5X7 cm.Informații despre viteza, nivelul baterie sau treapta de viteza sunt afișate in timp real sub forma se digiti.Ecranul face parte din carcasa farului si sub el se afla pozitionata contactul general.
Pentru cheia de contact exista 2 funcții: pornirea vehiculului la prima poziție si la a doua pornire faza lunga.
Unele sisteme electrice au in configuratie si o alarma cu telecomanda care poate gestiona pornirea scuterului electric. Atunci cand este activata si scuterul electric este miscat incepe sa avertizeze sonor si opreste pornirea.Trebuie avut in vedere ca au fost situații la noi in service unde din cauza bateriei descarcate a telecomenzii, scuterul nu mai pornea.
Este bine de stiut ca aspectele prezentate in acest articol sunt scrise dupa multe ore petrecute in service-ul nostru pentru diferite reglaje si reparații pentru scutere electrice Citycoco.Orice informatie prezentata este explicata prin prisma parerilor noastre si trebuie luate ca atare.
Daca aveti intrebari care nu-si au răspunsuri in acest articol piteti sa ne scrieți si va garantam un răspuns profesional si rapid.`Click pentru mesaj!