Teverun Codurile de eroare… Ce facem acum?
Teverun are o reputație remarcabilă în industrie pentru calitatea construcției, design și performanță, dar chiar și cei mai buni pot întâmpina probleme. În acest articol, vom analiza diferitele coduri de eroare cu care te poți confrunta și cum să le depanăm.
COD DE EROARE 01: Fază motor
- Decuplați firul motorului (firele de fază) și reconectați-le până când auziți un sunet de clic sigur pentru a vedea dacă codul persistă. De asemenea, repetați acest proces cu Senzorul Hall pentru a vă asigura că este conectat în mod sigur.
- Verificați firul motorului și pini conectori pentru a vedea dacă există probleme sau semne de uzură sau deteriorare. Acest lucru va apărea de obicei ca și cum firele s-ar fi topit împreună din cauza căldurii, deci verificați lungimea firului de la conexiune la motoare pentru a vă asigura că sunt în stare de funcționare bună.
- Înainte de a porni trotineta, verificați rezistența magnetică în motor. Dacă roata se rotește liber, puteți să o porniți din nou și să o testați. Dacă există rezistență, deconectați complet firele de fază și hall sensor și verificați din nou rezistența.
Rezoluție: Dacă #1 a funcționat pentru tine, fantastic, ești gata să mergi mai departe. Dacă nu, și conexiunile din pasul #2 arată toate solide și nu sunt semne de uzură, s-ar putea să trebuiască să înlocuiți întregul motor.
Pas suplimentar de depanare:
Decuplați firul de fază și firul Senzorului Hall și conectați-le la conexiunile opuse ale motorului. Prin aceasta, veți putea determina ușor care motor cauzează defectul.
În cele din urmă, dacă totul pare în regulă și aveți alimentare la trotinetă, verificați TFT-ul pentru un simbol ca (!). Acest cod de eroare adesea ignorat indică faptul că un senzor de frână este blocat și nu va permite motoarelor să se angajeze.
COD DE EROARE 02: DEFECTIUNE HALL
Codul de eroare 02 ar trebui să fie simțit destul de ușor de către pilot. O Defecțiune Hall va rezulta într-o rotație sacadată a motorului afectat, făcând aproape imposibilă utilizarea trotinetei. Pentru a diagnostica problema, va trebui să verificați firele Senzorului Hall în două locuri.
- Sub punte: În interiorul trotinetei, va trebui să verificați firele senzorului Hall pentru o conexiune sigură. În cele mai multe cazuri, ar trebui să auziți și să simțiți un sunet distinctiv de clic, ceea ce înseamnă că conexiunile sunt solide. Dacă totul arată bine acolo, treceți la #2.
- În interiorul motorului: Înainte de a face ceva cu motorul în sine, urmăriți firele Hall de la interiorul punții către motor pentru orice semne vizibile de încurcare sau uzură. O defecțiune Hall poate fi rezultatul unor fire uzate, fire tăiate, fire slabe sau coroziune generală în interiorul motorului, acolo unde sunt sudați firele senzorului Hall. Observați cu atenție și documentați sudura în interiorul motorului și, dacă observați orice deteriorare vizibilă sau ceea ce pare a fi ardere, notificați imediat furnizorul dvs., deoarece ați descoperit problema.
COD DE EROARE 04: DEFECT DE ROTIRE A GHIDONULUI
Acest cod de eroare nu este diferit de codul de eroare 07. Uneori, atunci când conduci aceste mașini cu performanțe ridicate, firele se desprind, piesele electrice mici se rup și aceste lucruri vor trebui, din când în când, abordate.
Pași de depanare: Acest defect înseamnă că este timpul să verificați toate conexiunile începând de la ghidonuri și lucrând în jos până în interiorul punții, cu accent pe firele care intră în controlere și cutia PCB.
Cutia PCB: Verificați toate conexiunile individuale pentru firele slabe și conexiunile slabe ale conectorilor înșiși. Verificați și componente rupte în PCB. Deși este proiectată în mod expert, PCB-ul este foarte strâns și condensatorii pot fi cunoscuți că se rup. Verificați dacă există rupturi și semne de ardere.
Controler: Verificați toate conexiunile care intră în controlere. Intrarea pentru cablajul care intră în punte este mică prin design, deci întinderea poate fi uneori limitată. Asigurați-vă că nu s-a deconectat nimic sau că nu sunt fire strivite.
COD DE EROARE 05: SUB-TENSINE BATERIE
Când majoritatea pilotilor văd acest lucru și îl caută undeva, primul lor gând este “oh nu, bateria mea trebuie să fie defectă!” Luând în considerare că este vorba de o trotinetă electrică, această îngrijorare este complet justificată, dar există unele ajustări simple ale setărilor care pot cauza această defecțiune și problema nu este atât de gravă pe cât pare.
Pași de depanare: Verificați afișajul dvs. și accesați setările de tensiune de tăiere. Încărcați complet bateria și verificați dacă problema persistă.
Rezoluție: Unele setări de fabric