Cum sa repari Maneta de frana la scuter electric City coco

    Scuterul tău electric city coco are un sistem electric  complex care pe langa managementul pentru transferul energiei către motor, are si un sistem de securitate/frnarae/blocare exact ca alte vehicule.
  In primul rand sistemul de franare este primul care se actineaza. La scuterul electric city coco avem instalate 2 sisteme de franare si cateva sisteme de siguranta pentru funcționare.
  Aceste sisteme se bazează atât pe partea de mecanica /hidraulica a franelor cat si comenzile electronice  prin senzori sau microcontacte atașate la mecanismul de franare si la sistemul de cric.
   Funcționare in parametrii normali a sistemelor de franare mecanice sau hidraulice folosesc sistemul de pompa/piston care prin actionarea se realizeaza franarea pe discuri prin intermediul plăcuțelor de frana,
  In momentul in care aceste sunt defecte se pot vedea fie scurgeri de lichid de frana, fie se observa ca placutele de frana nu mai grosimea necesara care actioneaza pe suprafața discului.

Trebuie sa identificati si sa inlocuiti piese defecte.La sistemul de franare este imperativ sa nu improvizati.Daca observati ca furtunul care face legatura dintre maneta de frana s-a spart, inlocuiti!
Daca placutele sunt consumate înlocuiți ambele plăcute.
Daca etrierul are scurgeri inlocuiti-l  cu unul nou.
Nu va jucati si nu neglijati functionarea franelor.
O defecțiune care scapa din observația utilizatorului este funcționarea corecta a senzorilor de frana, atașați la manetele de frana. Funcția lor este de a opri funcționarea motorului electric atunci când maneta este actionata si este prima care își face datoria de “franare” , urmand sistemul hidraulic sa actioneze.
Exista doua variante de defecțiuni a acestor senzori:
   Prima varianta este aceea in care microcontactul ramane blocat in pozitia de închis si nu dictează controllerului sa opreasca accelerarea, atunci când maneta de frana este actionata.Acest aspect este important de verificat deoarece se poate accelera in timp ce franezi mecanic si automat generează o sarcina prea mare sistemul electric iar acesta poate ceda.Fie se arde controllerul fie motorul se supraincalzeste​B​bobinajul se arde sau se întrerupe.
​    ​ Al doilea efect al defecțiunii senzorului de frana in poziția blocată este lipsa controlului in poziția de stat pe loc. Chiar daca frana este actionata​ si esti sigur ca scuterul este blocat pe loc​, daca din greșeală accelerezi​, ​scuterul poate pleca de pe loc​.
  Cel mai usor mod de a identifica funcționarea senzorilor de pe manetele de frana este sa suspenzi roata din spate a scuterului electric city coco si in timp ce accelerezi sa actionezi  maneta de frana ușor.Daca accelerarea se întrerupe, vei observa ca roata se invarte din ce in ce mai lent si dispare sunetul electric de accelerare. 
   In momentul in care actionezi frana ar trebui ca si stopul de pe spate sa se aprinda.Sistemul electric funcționează concomitent: comanda de aprindere a stopului si coincide cu întreruperea accelerării.
   Comanda la controler se transmite doar prin 2 fire care pleacă din senzorul de la maneta de frana si se conecteaza direct in controller.Comanda de aprindere a stopului pe spate o face controlerul, concomitent, printr-un un fir de +60V care alimentează stopul spate.Daca cele doua situații nu se identifica ca si funcționare​, ​ fie sa te adresezi unui service​,​ fie sa treci la verificarea contactelor sau a continuitatii firelor.
    Atenție!! Tensiunea de alimentare a sistemului de iluminat este la 60V. Orice scurt sau atingere incorectă va genera pagube greu de remediat.
    Sa nu uităm ca încerci sa repari o defecțiune si nu sa iti provoci mai multe daune. 
    Daca nu te descurci putem sa te ajutam fie prin apel video fie prin cateva detalii tehnice necesare.
    Poți sa ne scri cu incredere : aici.

Articole precedente

Join Waitlist We will inform you when the product arrives in stock. Please leave your valid email address below.